menu +

Firmast

AO Autorent OÜ on hiljuti (september 2012) sõidukite rentimisteenust alustanud ettevõte, mis loodab tabada oma turunishhi. Sõidukipark asub  ühelt poolt nö „kallite“/suurte (uusi e. 0-4 aasta vanuseid autosid pakkuvate) rendifirmade ja teisalt tavapärasesse (Lääne-Euroopa mõistes) rendiettevõttesse amortisatsiooni tõttu mittesobivaid sõidukeid pakkuvate rentijate vahepeal. Lühidalt: „rohkem autot“ sama/vähema raha eest!

Objektiivsete kulude (hooldus-remont) kontrolli all hoidmise eesmärgil üritame sõidukiparki koondada pea-asjalikult ühte (Lääne-Euroopa autorentijate lemmikuks olevat) mudelit –Ford Fiestat. Usume, et oma ehituse suhtelise lihtsuse, töökindluse ning varuosade saadavuse/hinna poolest suudavad vähesed mudelid talle konkurentsi pakkuda. Autod on 5-6 aasta vanused, 100 – 130 000km läbisõiduga ning ei ole varasemalt rendifirmade omanduses olnud.

Vastavalt trendile (Lääne-Euroopa, mitte Eesti) evivad pea kõik sõidukid diiselmootorit. Sellest tuleneb kütuse kokkuhoid kliendile (võrrelduna näiteks sama põlvkonna bensiini-Fiestaga) mootorist sõltuvalt ca. 2 kuni 3 l/100km kohta! Antud keskmise kütusekulu numbrid on saadud reaalsest elust (2 – 8 tuh. km läbimisel): 1,3 l (51KW) bens – 6,5 l/100km ; 1,4 l (59KW) bens – 6,9 l/100km ja 1,6l (74KW) bens – 7,4 l/100km. Diislitel seevastu 4 – 4,5 l maanteel ja 4,8 -5,5 l linnasõidul (keskmine 4,5 kuni 5 l/100km)! Kokkuvõtvalt: „keskmise“ rentija ca. 150km päevaläbisõidu korral on hinnavõit näit. 5 päevase rendiperioodi korral (750km läbimisel): 2 l/100km x 150km x 1,3EUR/l x 5 = 20 EUR. Seda on samavõrra kui näiteks populaarse „nädalalõpu sooduspaketi“ raames pakutav hinnasoodustus konkurentide sama autoklassi bensiinimootoriga sõidukite kasutamisel.

Oleme seisukohal, et üldiselt pole „keskmise“ (madalama kesk-klassi) sissetulekuga Eesti leibkonnal paraku (tavapärase äriplaani järgi toimivasse) autorendifirmasse „suurt asja“. Seda eelkõige pikema (üle nädala-paari ulatuva) rendiperioodi korral. Poole tuhande euro ligi küündiv rendi kuumaksumus pluss 6,5-7,5 l/100km keskmine kütusekulu „sööks täielikult ära“ ühe pereliikme kuuteenistuse. Sellistele (Tallinna) leibkondadele (paari tuhande eurose „januse“ autoloksu ülalpidamiskulude/müümisraskuste kogemusega) peaks seoses 2013.a algusest rakendunud tasuta linnasisese ühistranspordiga sobima meie pakutav püsikliendiprogramm. Selle olulisimaks eeliseks on soodne päevarendi hind ka lühikese rendiperioodi (1-3 päeva) korral. Kliendile, kes on esimesed, „kallid“ (olemuselt täiesti konkurentsivõimeliste hindadega) päevad/nädalad juba tasunud, jätkub edasine rendihinna alanemine täpselt sealt, kust see „pooleli jäi“ – ja seda kuni järgmise suveni! KUI selline majanduskäitumine (tööl käiakse tasuta ühistranspordiga, nädalavahetuseks/puhkuseks renditakse ökonoomne ja soodne väikeauto) ka paberil arvutades otsest rahalist võitu ei näita, siis igal juhul vabastab see odavapoolse kasutatud sõiduki omamisega paratamatult kaasnevatest riskidest. Alates sõiduki väärtuse pea täielikust kaotusest liiklusõnnetuse korral, milles te jäite süüdlaseks – 1 kuni 3 tuhande eurose sõiduki sattumisel (ka kergemasse) avariisse kipuvad taastuskulud ulatuma samasse järku auto maksumusega, samas kui rõhuv enamus selliste autode omanikest (täiesti mõistliku majandusliku kalkulatsiooni tulemusena) ei sõlmi (ei saagi sõlmida) kaskokindlustust. Lõpetades mitmesaja euroni küündivate etteplaneerimata kulutustega, mis ilmnevad suvalisel ajahetkel (eriti diiselmootoriga sõidukite omanikud taipavad, millest jutt). Tähtsusetu ei ole ju ka aja kokkuhoid  – lammutustest (mis üldjuhul asuvad elurajoonidest küllaltki kaugel) sobiva varuosa väljaselgitamine-äratoomine (kui uue osa maksumus ületab 50-200 eurot – vastavalt igaühe rahakoti „taluvuspiirile“), sõiduki remonditöökotta viimine-äratoomine jne. Kontoris vm püsivalt tööpäevadel kl. 9.00-17.00 töötavaile (KA SIIS, kui omatakse tehnika-alaseid teadmisi) on sõiduki iga järjekordse vea likvideerimine eeltoodud 4 etapiga (sõiduki remonti viimine, varuosa väljaselgitamine, varuosa kättesaamine ja selle remonditöökotta toimetamine, sõiduki remondist toomine) ju paras „aja-akrobaatika“. Satub varuosa olema vale või samuti katkine (puruneb garantiiaja jooksul), siis … jälle „uuele ringile“ (juba 5-etapilisele – kõlbmatu osa on ju samuti vaja tagastada).

Praeguste realiteetide: 1)hetketasemele jäävad või tõusvad energikandjate hinnad ja 2)tasuta ühistransport; püsimisel suureneb mingil hetkel kindlasti hüppeliselt selliste kaaslinlaste hulk, kes (kas majandusliku mõtlemise olemasolul või lihtsalt olude sunnil – n. talviste küttearvete tõttu) realiseerivad (müüvad maha) oma „januse“, odavapoolse auto. Selliseid (üle poole tosina aasta vanuseid bensiinimootoriga) autosid ei ole võimalik absoluutselt mitte kuhugi eksportida (kogu meie läheduses paiknev endine SRÜ-ala, kus iseenesest oleks sellistele nõudlust, on end „kaitsnud“ märkimisväärsete, auto vanusest ja mootori töömahust sõltuvate aktsiiside-tollidega), mistõttu jääb müüja ainsaks lootuseks leida „rumal maainimene“ (või „loll lätlane/leedukas“  – kes tasuks 100-200 eurose transpordikulu ja teist samapalju oma kodumaal registrilõivuna)! Viimaste arv väheneb võrdeliselt (või ehk eksponentsiaalselt – n. X ruudus?) „targemaks“ saavate tallinlaste arvuga! „Januste vanurite“ hinnad kukuvad paratamatult tasemeni, millist on nõus maksma osade kokkuostjad (kes nood SRÜ-tsooni toimetavad) – huupi hinnates max 500EUR („siin“ = 1000/1500 „seal“) defitsiitsemad sõlmed kokku + paarsada eurot ülejäänu eest vanametallina. Hinnalangus hetkel küsitava paari (või isegi 3) tuhandega seega … märkimisväärne. Niisiis: ÄRA JÄÄ VIIMASEKS – müü oma kütuseõgijast sõiduk juba täna ja koopereeru!

Meie poolt on „revolutsiooniline“ algus tehtud (vt. hinnakirja). Edasist evolutsioonilist rada soovime käia koos Sinuga, väga austatud klient. Põhimõtteliselt võib koos läbitud teekond (ka mitme eri rendiperioodi näol) 50-60 päevase rendi kogupikkuse korral peatuda olulise verstaposti kohal – maagilise 10 euro suuruse rendipäeva juures (paketid „mini“ ja „mikro“ – vastavalt 100km ja 60km päevase läbisõidupiiranguga). Arvestades diiselmootori oluliselt kallimat hooldust/kõrgemat amortisatsiooni ning üleüldist elukalliduse tõusu (autoremondiettevõtete ühe töötunni hind), samuti rendiettevõttele rakenduvaid, tavapärasest ca 3x kõrgemaid kindlustusmakseid, ei ole selline hinnatase sugugi iseenesestmõistetav.

ÜLES / UP